fredag 2 januari 2009

Året 2008

Nu när det är nytt år och allt så tänkte jag vara duktig och skriva ihop allt som har hänt mej under 2008:P

Januari
Kan väl säga att januari vart en ganska händelselös månad. Den bestod av ganska mycket plugg från min sida så det kanske vart därför som jag inte hade så mycket tid för annat.

Februari
Denna månaden började med ett tripp till Ullared med godingarna:) Det fortsatte sedan med festande. Träffade på en sötboll;) Vart helt kär i Penn Badgley, han som spelar Dan i Gossip Girl och jag vart helt beroende av Heroes, vilket jag fortfarande är:P haha. Jag vart också på anställningsintervju på ett call-centerföretag. Vi fick också våra studentmössor vilket bara visar hur jävla fort det sedan går innan det är studenten.

Mars
Min underbaring till kusin fyllde år så självklart skulle vi ut och fira, och de gjorde vi på den första studentfesten som hölls. Tackade nej till call-center jobbet då jag fick jobb på Frökindsgården istället. Hade UF-mässa i Skövde och vårat företag vann för bästa varan och vi vann därmed en resa till Stockholm för att tävla vidare. Det blev påsk och hade en väldigt trevlig påskmiddag med vännerna som slutade med ett misslyckat krogbesök.

April
Min kära bror fyllde år i början av månaden. Jag och Zarah hade en mysdag som började med marknaden nere på stan och slutade med mys uppe på berget och solen skinandes i ansiktet. Jag fyllde 19 år:D yey! Vi planerade en massa inför Stockholmsresan med UF företaget och käkade middag i Skövde med alla som vi skulle åka med. Alla från Ålleberg hade iaf skitkul på den middagen medans resten satt tysta och typ skrattade åt oss:P Hade skolkonstert med Christofer Hiding från Idol. Hade också årets första grillning, säger bara MUMMA! :D Satt ute nästan varje eftermiddag med Zarah och bara glassade i solen^^ Elin fyllde också år, letade efter en studentklänning, fortsatte att gå på studentfester och sedan blev det även dags för plantispremiär! :)

Maj
Vi åkte iväg till Stockholm för att tävla med UF och även fast vi inte vann så vart de ändå hur roligt som helst. Även om man vart väldigt trött efter dom dagarna och att de skulle bli skönt att komma hem så vart det verkligen värt att åka dit. Träffade på en massa trevliga människor som vi hade de hur roligt som helst med och de vart verkligen en upplevelse:) Grillkvällarna började köra igång rejält och det vart typ alltid folk hemma som kom och grillade och drack och hade de mys. Festade en del, pluggade som tusan dom sista veckorna och köpte till slut en studentklänning. Klippte av mitt långa hår, eller klippte inte av så jätte mycket men de kändes som flera meter och blev sjuk lagom till studenten ungefär, så jävla typiskt!

Juni
Umgicks mycket med klassen i början på månaden. Planerade inför studenten och sånna grejer. Vi vart på Togafesten och det vart bara så jävla roligt. Våran klass kan festa och ha roligt tillsammans bara vi vill;P haha. Hade avslutningsmiddag i skolan, uusch det vart ganska sorligt att sitta där i aulan när Mikael höll sitt tal men det vart så jävla gött när man fick sätta på sej studentmössorna:D wiiiie vilken känsla. Och sjävla studenten skulle jag nog kunna skriva en hel bok om. Den vart typ den roligaste och bästa dagen någonsin, skulle lätt kunna uppleva den dagen flera gånger om. Saknar SP3FT<3

Juli
Eftersom jag jobbade hela sommaren så hände de inte så mycket under juli. Men köpte iaf en ny säng, min cykel blev stulen på jobbet. Och sedan vart de ju Crousing i stan och då hade jag tur att jag vart ledig så då blev de fest för hela slanten:D Vart också med om dödsfall på jobbet och kom då fram till att döden är ganska vacker när man tänker på de.

Augusti
Jobbade min sista dag på jobbet och även om det skulle bli jävligt skönt att slippa jobba så skulle man ändå sakna alla goa gubbar och tanter där:) Min städmani började ta fart, blev alldeles för rastlös av att gå hemma så städade typ som en galning för att ha något att göra:P Åkte iväg till Huskvarna med Zarah och Ida för att kolla på Backyard Babies och Takida. Finns ingen känsla för att beskriva hur jävla bra Backyard Babies är live asså<3 Åkte till Rhodos med bästa Therese, det vart typ den bästa veckan någonsin:) Tacl för att du följde med<3

September
Tatuerade mej för andra gången. Denna gången blev det mitt namn på kinesiska och en orm i nacken/ryggen. Riktigt nice blev de med den kändes ganska mycket:P Festade en del även denna månaden. Min bror skaffade sej en katt som jag var med på dagarna då Ola jobbade eftersom den inte ville vara ensam:P Fridolf fick körkort:D och jag funderade på om jag skulle färga mitt hår ljusare eller lite rött^^ Skrev in mej som arbetslös på arbetsförmedlingen också och jaa som sagt jag står ju fortfarande kvar där:P haha

Oktober
Vart på marknad igen, köpte en väska som jag blev helt kär i:P Vart hundvakt på Leah under en vecka då Lotta vart i Italien. Hade en anställningsintervju på Lidl. Bodde hos i min brors lägenhet en vecka då han vart bortrest. Så tog hand både om lägenheten och katten. De vart en nice veckan kan jag säga och ville verkligen flytta hemifrån då. Festade med dom bästa<3

November
Denna månaden började med världens brakfest! Jävlar säger jag bara! Träffade då också på två nya kompisar, Bem och Robin. Trevliga pojkar de där:) Gick på bio med mina underbaringar, kollade på Twilight och det är typ den bästa filmen som finns och blev då helt kär i Robert Pattinson! Bakade även pepparkakor att ha till första advent. Martina fyllde också år och då blev de en till brakfest. Så denna månaden började med fest och slutade med fest;)

December
Umgicks en massa med sötingarna<3 Gjorde sånna grejer som man gör i december som pyntar,bakar,slår in julklappar,myser och sånna saker. Hade julmys med tjejerna<3 friade julafton x3, festade, Cicci kom hem från småland<3 och firade in det nya året på det bästa sättet man kunde göra det på:)

Tack alla som har gjort det allra bästa med mej under 2008. Men nu är det ett nytt år och nya möjligheter. Ha bestämt mej för att det här året kommer att bli det absolut bästa. Har redan styrt upp lite planer, så det är bara att dom ska göra också.

Hejdå 2008

Inga kommentarer: