måndag 16 november 2009

Baaah!!

Åhh vad irriterad jag blir. Nu ringde min handläggare på arbetsförmedlingen och sa att han hade pratat med någon annan på unionen och att det inte alls var så som den där killen på kundtjänst hade talat om för mig. Utan vart tvungen och hämta ansökan på arbetsförmedlingen och fylla i de och sedan skicka in arbetsgivarintyg. Sen vart jag tvungen att ha jobbat sex månader i sträck och gjort ett visst antal timmar innan jag kunde få stämpla genom a-kassan för de hade visst höga krav och blablabla. Seriöst jag blir galen på den här jävla skiten! Hur länge har jag inte hållt på med detta egentligen och varför kunde inte killen på kundtjänst ha talat om detta för mig från första början? Och varför kan det inte stå tydligare på deras hemsida hur man ska göra? Måste allting vara invecklat och skrivit på affärsspråk, kan det inte stå så att vanliga bönder förstår?

Nej jag är inte glad på unionen just nu.

Inga kommentarer: