tisdag 16 december 2008

Tisdag

Kan ju säga att mitt humör är mycket bättre idag. Det bara blir så ibland vissa dagar att jag bara känner mej helt bläää och inte vill eller orkar göra något, but hey that´s life.

Idag gick jag ùpp vid sju för att jag skulle till arbetsförmedlingen, har inte gått upp så tidigt sedan jag jobbade i somras och snacka om att jag vart trött! puh! Iaf så satt jag på möte i ungefär en timma och lyssnade på en gubbe som snackade om Jobbgaranti för ungdom och sedan typ snacka vi om min handlingsplan typ osv. Fyllde i lite papper och grejs och gick med i nått som heter UGA. Vilket innebär att från och med januari/februari kommer jag att få ersättning för att jag går hemma och är arbetslös. Fast då måste jag ju samtidigt söka jobb med bra kvalite, som han uttryckte de, ha massa kontakt med han Roland och gå på nått möte en gång i månaden typ. Vilket är ungefär det som jag gör nu om man bortser från mötet. Så det blir ganska nice att iaf få lite pengar, men det är klart att det vore mer nice att få ett jobb men det är ju inte direkt det lättaste idag.

Sedan drog jag ner på stan en sväng och köpte en julklapp till Fridolf och tyvärr den julklappen som du ville ha vart slut^^ Slog en pling till Zarah som ner till stan och tog en fika med mej, alltid lika trevligt:) Bestämde också att vi skulle dra till Skövde imorron så tänkte försöka fjäska med min bror om jag kanske kunde få låna lite pengar av honom(A) haha. Det är inte lätt att vara pank ibland:P
Köss!

Inga kommentarer: