lördag 21 juni 2008

Det där något

Sitter och försöker på någotvis att få ner
mina känslor och tankar som just ju
bubblar omkring i mej. Men kan inte få ner
det i ord och meningar som låter vettiga.
Jag skriver och raderar, jag skriver och raderar,
jag skriver och raderar. Hur svårt kan det egentligen
vara att beskriva något som man känner eller vad
man egentligen tänker?
Antagligen jävligt svårt, iaf för mej för tillfället.

Det är någonting som liksom ligger och gnager i mej,
något som får mej att känna ett obehag, något
som får mej att bara vilja gömma mej under täcket
och slippa ta itu med det som gnager.
Jag kan inte sätta ord på de eller knappt förklara de heller.
Men det är något, något som gör att jag vill försvinna, något
som gör att mina känslor gör uppror, något som gör att
mina tankar parar sig och blir fler ännu knepigare tankar.

Det där något känns bekant på någotvis och det där något
försvinner inte i första taget..

Inga kommentarer: