torsdag 16 september 2010

100916

Började dagen med att traska upp till skohuset och letade efter ett par gympaskor, man måste ju ha ordentliga skor när man tränar, joggar och är ute och går osv. Så det vart dagens jakt, hittade ett par som dessutom vart på rean så betalade bara halva priset, inte illa de:P Sedan drig vi vidare till banken och växlade in lite pengar och sedan traskade vi hem igen^^

Sedan bjöd snälla moster på kaffe och morotskaka så det blev en liten tripp in till staden:) Massa mys vart de. Torsdagskvällen har väl inte vart allt för händelserik, kollade på idol och blev helt kär i Jay Smith´s röst, hallelujah-moment liksom! Sedan fastnade jag och mami lite framför valdebatterna på ettan och fyran. Blev ett jäkla liv här hemma kan jag säga, hahah. Jag och mamma satt i var sitt hön arn av soffan och gapade åt tv:n när någon utav politikerna sa något korkat eller bara försöker slingra sig hur frågorna utan att ge något direkt svar. Inte visste jag att jag kunde vara så intresserad av politik?:P hahah. Nej, men tycker ändå att det var en aning intressant och man tycker att vissa argument från en del parti är huuur bra som helst medans med de andra man kan undra lite hur de tänkte. De bästa vore ju om de kunde ta alla bra argument och bilda ett helt eget parti. Fast det skulle iofs bara bestå av de argumenten som jag tyckte var bra och då skulle de nog inte få så många röster, så de kanske inte var en så bra ide ändå:P haha. En fråga som jag nästan blev förbannad på var när sjukförsäkringen drogs upp och man kunde liksom inte få ett ordentligt svar varför en person som är döende i cancer måste ge sig ut i arbetslivet och söka och leva på socialbidrag under sin sista tid. Vad är de med de liksom? Vart mest en massa blablabla på svar till den frågar jag.

Hmm jaa nog om de, endast mina åsikter ju:) Btw imorron är de fredag och då blir de fest, yey:D

Cv)

Inga kommentarer: