fredag 25 december 2009

091225

Juldagen. Tycker knappt att det har känts att det har varit julafton. Men ialla fall igår så började vi dagen men att äta gröt runt nio på morronen, snacka om att jag var nådigt trött då! Sedan vart de bara till at göra sig iordning och dra iväg till stan och hem till faster och hennes familj när inte riktigt alla men nästan pappas släktingar var. Kul att träffa Emma igen ju!:) Blev en massa mat, skratt, prat och julklappsutdelning. Efter ett antal timmar åkte vi hem och hade lite julmys och mer utklappsutdelning. Fick bl.a en massa flytta-hemifrån-grejer, pengar, presentkort, lotter som jag inte vann ett skit på m.m. Framåt kvällen blev det lite mer mat, godis och dricka och allt. Känns nästan som att de enda man gör på julen är att äta?:P Sedan hamnade vi framför tvn och myste lite så har vart en ganska lugn och skönt jul ialla fall:)

Idag drog vi in till min moster på lite julfika, alltid mysigt:) Men vart inte kul väder någonstans kan jag säga! Blåser som faan ute så att hela stora vägen är snötäckt och det är blåst upp kullar med is på vägen så de guppar så in i helvete! När vi åkte hem tog det ca en halv timma innan vi var hemma som annars brukar ta 10 minuter att köra. Så inte roligt någonstans. Känner mig inte direkt på något festhumör idag heller så har bestämt att jag ska stanna hemma och bara mysa framför en film men lite tända ljus och massa gott:)


God jul alla! :)


Inga kommentarer: