lördag 17 april 2010

100417

Skönt att det är lördag idag, har vart en ganska fullproppad vecka kan man säga. Så skönt att man är ledig och kan koppla av lite.

Måndag - Jobbade hela dagen, ute på långpromenad med Gizmo och sedan blev det grillning på kvällen så vart en riktigt mysmåndag:)

Tisdag - Började dagen med jobb och skulle sedan på eftermiddagen skulle jag till arbetsförmedlingen och träffa en ny handläggare. Så efter lunchen vart de vara till att traska dit upp och sedan sitta på ett ganska ovärt "möte". Handläggaren visst nog inte riktigt vad han skulle säga eller göra med min situation. Vi skulle skriva en ny handlingsplan men fanns egentligen inte så mycket att skriva då jag typ jobbar hela tiden^^ Sedan traska tillbaka till jobbet och jobba lite till. Efter jobb blev de långpromenad med Gizmo och sedan tidig sänggång.

Onsdag - Drog iväg till Ullared med tjejerna, vart massa mys och blev allt en del shoppat:) Orkar inte rabbla upp allt men kan säga att jag blev jätte nöjd över att par prydnadskuddar med siluetter James Dean och Marilyn Monroe på, massa fina:) Men då man vart borta hela dagen och flänge runt vart man ganska trött när man kom hem, så alla kassar blev stående i mitt rum^^ Men trevligt hade vi i alla fall:)

Torsdag - Jobba hela dagen och sedan hem och försöka att packa upp lite grejer och fixa också. Men måste även packa väska för morgondagen. Rummet ser ut som en soptipp heller nått med alla kassar och kläder slänga på golvet.

Fredag - Jobba. Ola ringer till jobbet och säga att han och pappa är på akuten. Pappa har klämt sitt finger i vedklyven (igen!) och tappade där med fokus på jobbet. Som tur var gick det ganska bra ändå, han fick "bara" amputera toppen på lillfingret. Men som sagt det kunde ha gått mycket värre och han kunde ha fått amputerat hela handen. Efter jobb, vart de bara till att fixa sig för att sedan åka vidare till Skara och hämta upp chefen och sedan åka till resturangen Enjoy. Vi skulle ha en liten lugn/mysig/middagsmöhippa för chefen. Det vart massa god mat och dryck och helt enkelt en jätte trevlig kväll:) Vart dock hela slut när man kom hem^^

Lördag - Har nu packat upp alla inköpta saker och storstädat på mitt rum som verkligen behövdes och även kikat runt lite på nätet. Så nu blev jag sådär jätte trött igen och funderar på att vila lite. Ikväll ska jag över till Fridolf och vara smakråd åt henne då hon ska på dejt imorron;)

Som sagt, tack gode gud att det är helg!

Cv)

Inga kommentarer: