måndag 23 januari 2012

110122

Eller det är väl egentligen den 23:e nu men skit samma:P

Är hemma nu efter en helt underbar vecka hos älsklingen, känns dock massa tomt att komma hem nu.. Dock vart ju resan hem inte helt bra:P hahah, känner mig så korkad!;) Kollade på den stora skylten i väntsalen vilket spår tåget skulle komma på, gick dit och kollade även på den lilla skylten där och allt stod rätt. Stod och väntade och de sa i högtalarna att mitt tåg snart skulle inkomma på spåret, när ett tåg då kommer är det klart att jag går på det. Visade sig dock att det var fel tåg!:P hahah. Märkte det när jag såg att vi hade åkt förbi Falbygdens ost, fick då leta rätt på en tågvärd som sa att detta tåg hade vart försenat och att mitt tåg kom precis efter detta, skitbra att de informerade om detta på stationen, sas ju i högtalarna att det var mitt tåg som skulle komma in på spåret! Vart stannar detta tåg först då? Jo i Alingsås.. så de vart ju bara att åka dit och hoppas på att det gick ett tåg snabbt tillbaka till Falköping. Som tur var vart det ett tåg som gick 25 minuter efter att jag hade kommit fram så behövde ju inte vänta allt för länge. Men det känns så jävla korkat att kliva på fel tåg fast nu kan man ju inget annat än att bara skratta åt de!;D haha. Men kan säga att jag vart noga med att kolla vilket tåg jag klev på i Alingsås så att jag hamnade rätt hahah! Så kom fram 20.16 istället för 18.48, efterlyser bättre information på stationerna eller kanske är det jag som behöver använda hjärnan mer?;P hahah. Kul söndagsnöje iaf, eller kanske inte;P

Kvällen (som fanns kvar efter denna resan) spenderades hemma hos Martina med kaffe, tjöt och gamla goa;) haha. Sedan har jag stått ungefär en timma ute och tjötat med Fridolf också så nu börjar äntligen mina fötter att tina så man kanske kan sova lite;) haha.

Cv)

Inga kommentarer: